leren programmeren door het maken van coole games .
Computers en robots zijn niet meer weg te denken uit ons leven. Denk aan smartphones, tablets en stofzuigers die zelfstandig het huis schoonmaken. Al deze apparaten moeten zo worden geprogrammeerd dat ze datgene doen wat wij willen dat ze doen. Veel scholen onderkennen het belang kinderen op jonge leeftijd met programmeren bekend te maken, maar hebben moeite hier invulling aan te geven.
De Digiwijzer heeft een creatieve en actieve workshop ontwikkeld waarin kinderen uit de bovenbouw spelenderwijs de basisprincipes van programmeren bij wordt gebracht. Kinderen leren programmeren door het maken van coole games met behulp van het programma scratch
Workshop Gamebouwers
In plaats van computerspelletjes te spelen, leren kinderen in de workshop de games zelf te maken met behulp van het programma Scratch. Iedere les bouwt voort op de vorige, waardoor de games steeds moeilijker, creatiever en uitdagender worden en de kinderen tegen het eind van de workshop in staat zijn het populaire computerspel Flappybird en Fruit Ninja na te bouwen. Met Makey makey bouwen ze vervolgens hun eigen controller van bijvoorbeeld klei om het spel mee te spelen.
De workshop:
- wordt op school gegeven en is bedoeld voor kinderen uit groep 7 en 8 met aanvulling van kinderen uit groep 6
- bestaat uit 8 10 of 14 lessen van ieder 60 minuten.
- heeft plek voor maximaal 12 kinderen naschooltijd.
- kan worden gegeven van maandag tot vrijdag als Naschoolse Activiteit.
- wordt, indien gewenst, afgesloten met een eindpresentatie waar de ouders van harte welkom zijn
Benodigdheden op school
- Een klaslokaal of ruimte met een Wifi verbinding en Digibord.
- Computers: 1 of 2 deelnemers per computer.
Kosten
Losse les | EUR 107,25 | |
Workshop van 10 lessen | 11% | EUR 950,– |
Alle prijzen zijn excl 21% btw